Parfüm/Parfum (általános profil)
Egyéb nevek: Illat, aroma, illat, illat, íz
Harm score: 6 (Besorolhatatlan)
A parfümözés számos különböző típusú termék lényeges része. Fő funkciója, hogy a terméknek kellemes illatot vagy ízt adjon, amely vonzó a fogyasztó számára, és ezáltal növeli a termék keresletét és piacképességét. A kifejezés más elnevezései lehetnek illat, aroma, illatanyag vagy aroma. Az illatanyag erős pszichológiai kapcsolatot is teremt a vásárló és a termék között, mivel az emberi agy képes bizonyos emlékeket bizonyos illatokhoz társítani.
A parfümözés, vagy más néven illatosítás, aroma vagy ízesítés a termékek széles skáláján talál alkalmazást. Nem csak a hagyományos parfümök és dezodorok azok, amelyekkel először kapcsolatba hozhatók ezek a szavak. Az illatosítás számos más iparágban is használatos, nevezetesen a kozmetikai iparban, ahol a testápoló krémek, krémek, samponok, tusfürdők és egyéb testápolási termékek összetevője. A gyógyszeriparban különböző gyógyszerekben, az élelmiszeriparban pedig az ételekben és italokban használják az íz és az aroma fokozására. Sok esetben az illatosítást tisztító- és mosószerekben is alkalmazzák, hogy a kellemetlen szagokat eltávolítsák, és friss és kellemes illatokkal helyettesítsék. Kevesen szeretnék, ha a szennyesük, a szobájuk vagy a kezük vegyszerszagú lenne. A parfüm jelenléte nélkül a legtöbb termék unalmasnak és személytelennek tűnne. Jelenléte növeli a termék vonzerejét, és vonzóbbá teszi azt a végfelhasználó számára.